onsdag 17 juni 2015

The Wicker Man (1973)


The Wicker Man är en rysare/däckare från 1973 regisserad av Robin Hardy. I huvudrollerna syns Edward Woodward (Hot Fuzz) och Christopher Lee (Dracula, Star Wars, Sagan om ringen m.m.). Det första jag har att säga såhär precis efter jag har sett den för första gången är "Konstig film, vad var det jag nyss såg?"

HANDLING: En polis anländer till en Skotsk Ö där en ung flicka har försvunnit. Alla öns invånare förnekar att hon har existerat och det visar sig snart att de är religösa fanatiker som är fixerade vid sex.

Ett minus är att ibland börjar alla sjunga i filmen. Jag är inget fan av musikaler och sång hör absolut inte hemma i en rysare. Sluta sjunga! The Wicker Man är en bra film, men inget mästerverk. Jag förstår inte riktigt hypen kring filmen.

3 av 5 möjliga.

//Wilke

Inga kommentarer: