måndag 26 oktober 2015

Bubba Ho-Tep (2002)


Nu kommer en film som jag såhär några timmar efter att jag sett den (för första gången) känner mig delad inför. Vi snackar Bubba Ho-Tep från 2002. En rysarkomedi regisserad av Don Coscarelli (Phantasm) med Bruce "Evil Dead" Campbell i huvudrollen.

HANDLING: Bruce Campbell spelar en man som är eller tror sig vara Elvis Presley. Han bor på ett ålderdomshem och umgås med en svart man som påstår sig vara John F Kennedy. En mumie börjar härja på ålderdomshemmet och döda de boende, så nu är det upp till Elvis och JFK att stoppa mumien.

Jag kan inte säga att filmen var bra, men jag kan inte heller säga att den inte var underhållande. Jag är glad att jag såg den, men kommer nog inte se den igen. Hmm... Jag är förvirrad.

2 och en halv poäng av 5 möjliga.

//Wilke


Inga kommentarer: