onsdag 5 oktober 2016

Poultrygeist (2006)


Från det ökända filmbolaget Troma´s grundare Lloyd Kaufman kommer här en av det mest vrickade filmerna jag skådat. En film som får Braindead att framstå som barnvänlig.

HANDLING:
Jag vet inte riktigt vad jag kan säga om handlingen. Filmen utspelar sig i en Kentucky Fried Chicken-liknande restaurang, som invaderas av muterade köttätande kycklingar.

En man bajsar ihjäl sig, en killes pungkulor slits av för att sedan hamna i fritösen, det är spyor, blod och bajs överallt och på toppen av allt så är Poultrygeist en musikal.

Filmbolaget Troma har gjort sig kända som det filmbolag i världen som släpper all skitfilm ingen annan vill släppa. Har du inte sett någon Troma-film tidigare och är nyfiken på Troma så tycker jag att Poultrygeist kan vara en bra film att börja med då den känns liiiiite mer "påkostad" än andra Troma-filmer.  

Poultrygeist är en underhållande film. Men bör inte ses av den med känslig mage.

Jag ger den 3 muterade kycklingar av 5 möjliga!

//Wilke


Inga kommentarer: