måndag 12 december 2016

The Thing (1982)



En av mina absoluta favoritfilmer: John Carpenters The Thing! I rollerna ser vi bland annat Kurt Russel (Death Proof, The Hateful Eight)´och Keith David (Plutonen).

HANDLING: Ett fruktansvärt utomjordiskt väsen tar över människors kroppar på en isolerad forskningsstation mitt i ingenstans. Vem är fortfarande människa? Vem kan man lita på? Vem är The Thing?

Fantastiska, äckliga specialeffekter av Roy Arbogast som även jobbade med specieleffekterna till Star Wars: Return of the Jedi.

The Thing må vara en remake på den gamla klassikern The Thing from Another World men den är faktiskt bättre än originalet. Jag tycker att The Thing är ett mästerverk, därför ska jag inte avslöja för mycket om filmen. Jag säger bara att den är ett måste att se.

5 av 5 möjliga poäng.

//Wilke

Inga kommentarer: