måndag 8 juni 2020

The Wicker Man (2006)


The Wicker Man är en utskälld remake från 2006 regisserad av Neil LaBute (Lakeview Terrace). I rollerna syns bland annat Nicolas Cage (Wild At Heart) och Ellen Burstyn (för mig känd som mamman i Exorcisten).

Handling: En polis anländer till en isolerad ö för att leta reda på en liten flicka som försvunnit. När han kommer fram till ön inser han att de som bor där är djupt religiösa och utövar någon slags amish-natur-religion. Vad har hänt med flickan?

Jag är medveten om att den här remaken är utskälld och avskydd i filmens värld. Skådespelarinsatserna är under stundom bedrövliga, och datoranimerade effekter, är nästan alltid ett minus i min bok. The Wicker Man från 2006 är trots dess många fel och brister inte en tråkig film. Handlingen berättas precis som jag minns den från originalet, och jag kommer på mig själv med att skratta till åt en del lustigheter i dialogen. Om detta är ett medvetet humoristiskt drag låter jag vara osagt. Originalet är så klart bättre, men remaken är inte så hemsk som ryktet säger, den är inte bra, men den är inte tråkig heller.

2½ / 5

//Wilke

Inga kommentarer: