måndag 10 april 2017

Tusk (2014)


Tusk är en väldigt annorlunda skräckfilm med en stor dos svart humor. Tänk dig en kombination av The Fly, När Lammen Tystnar och typ Island of Lost Souls. För regi står Kevin Smith (Red State) och i rollerna syns bland annat Justin Long (Drag me to Hell), Michael Parks (känd som Juan Rennau i Twin Peaks eller Earl McGraw i Kill Bill-filmerna), Haley Joel Osment (ungen i Sjätte Sinnet) och ingen mindre än Johnny Depp (Edward Scossorhands)!

HANDLING: En kille blir kidnappad av en galen före detta sjöman vars högsta dröm är att göra om en människa till en valross. Ska hans vänner hinna rädda honom innan transformationen är färdig?

Mycket annorlunda film, och ännu konstigare att så stora skådespelare medverkar i den. Jag sitter och skrattar för mig själv så här efter att jag sett Tusk och undrar vad fan jag nyss såg. Haha. Men underhållande var den!

Jag ger den en stabil 3:a av 5 möjliga.

//Wilke

Inga kommentarer: