måndag 11 november 2019

Swamp Thing (1982)


Swamp Thing är en science fiction-rysare från 1982 regisserad av Wes Craven (Nightmare on Elmstreet). I rollerna syns bland annat Ray Wise (för mig känd som Leland i Twin Peaks), Adrienne Barbeau (Flykten från New York, Creepshow) och Louis Jourdan (Octopussy).

Handling: En forskare förvandlas till ett träskmonster efter att någon slags paramilitär terroristgrupp anfallit hans labb mitt ute i ett träsk.

Filmen börjar lovande men blir tyvärr bara sämre och sämre och tillslut går den inte längre att ta på allvar. I en scen slåss träskmonstret mot en gris-människa som hugger en tjej i tutten med ett svärd. Haha, alltså jag skrattar för mig själv när jag skriver det här. Vad var det egentligen för något jag precis såg? Tänk er typ om Toxic Avenger hade tagit sig själv på stort allvar, då hade ni fått Swamp Thing. Så dålig att den typ blev underhållande.

2½ / 5 

//Wilke

Inga kommentarer: