onsdag 19 augusti 2020

Salems Lot (1979)


Salems Lot är en miniserie om vampyrer från 1979 regisserad av tungviktaren Tobe Hooper (Motorsågsmassakern, Poltergeist). Serien bygger på boken "Staden som försvann" av Stephen King. I rollerna syns bland annat David Soul (Starsky & Hutch), James Mason (Lolita) och Kenneth McMillan (Dune). 

Handling: En författare och en skräckfilmsälskande tonåring är de enda som kan stoppa en epidemi av vampyrer som håller på att drabba den lilla staden Salems Lot. Ska dem lyckas?

Jag gillar vampyrfilmer, jag gillar Stephen King och jag gillar Tobe Hooper. Men när jag ska se hela den här miniserien i ett sträck så känns den faktiskt för långdragen. Jag tror Salems Lot gjort sig bättre som en film på 90 minuter istället för en miniserie på över 3 timmar. Underhållande, men för långdragen!

2½ / 5

//Wilke

Inga kommentarer: