torsdag 24 september 2020

Return of the Living Dead Part 3 (1993)


Return of the Living Dead 3 är en film som förföljt mig i många år. Jag vet inte hur ofta filmens omslagsbild dykt upp i mitt liv, och nu har jag äntligen sett den. För regi står Brian Yuzna (Bride of Re-Animator, Society) och i rollerna syns bland annat Melinda Clarke (Spawn) och Mike Moroff (Robocop). 

Handling: En snubbe och en tjej bryter sig in på en hemlig militärbas där de ser hur forskare väcker de döda till liv igen. När tjejen omkommer i en motorcykelolycka så tar snubben henne till militärbasen och får liv i henne igen. Den levande döda tjejen är nu mer intresserad av att äta människokött än vad hon var innan. 

Return of the Living Dead 3 är en bra film, men den är väldigt olik originalet. I den här filmen är humorn i princip helt borta, och istället för att fokusera på en stor zombieinvasion så handlar filmen egentligen bara om en zombie. Jag gillade den, men den känns helt ärligt inte riktigt som en uppföljare till Return of the Living Dead.

3/5

//Wilke

Inga kommentarer: