söndag 11 februari 2018

Pet Sematary II (1992)


Då var det dags för Pet Sematary 2 (Titeln ska vara felstavad, se filmen så fattar du). Jag blev faktiskt positivt överraskad med den här filmen eftersom både kompisar och IMDB sågat filmen. Ibland är det tur att man inte lyssnar på sina vänner eller på vad man läser på internet.

Den första Pet Sematary var en av de första rysarna jag såg, så den har en särskild plats i mitt hjärta. Boken är också riktigt bra, och tillhör en av mina favoriter av Stephen King. Jag tror att vad som gör denna uppföljare bra, är att det är samma regissör som till originalet, närmare bestämt Mary Lambert (som i princip bara hade regisserat musikvideos innan Pet Sematary-filmerna). Även en skådespelare gör riktigt bra ifrån sig. Clancy Brown (Starship Troopers) på bilden ovan, spelar aset "Gus" som är ett rövhål till styvfarsa till en av ungarna filmen följer.

Handling: En farsa och hans son flyttar från Los Angeles efter att modern i familjen dött i en tragisk olycka, de slår sig ner bredvid Djurkyrkogården, där saker som begravs kommer tillbaka till liv... Nästan...

Mycket Stephen King-känsla trots att denna inte bygger på någon bok mer än det de lånat från Pet Sematary.

Jag rekommenderar den!

3/5

//Wilke

Inga kommentarer: