tisdag 27 februari 2018

The Cabin in the Woods (2012)


Då har jag äntligen fått arslet ur vagnen och tagit och kollat på "The Cabin in the Woods". En anledning till varför jag inte har tagit mig tiden att kolla på den här innan, är för att jag hade fått för mig att det skulle vara ett plagiat på Evil Dead det handlade om. Vilket inte var fallet. Så här i efterhand får jag erkänna att det var en helt okej film.

För regi står Drew Goddard (som är en av personerna bakom Tv-serien Lost). I Rollerna syns bland annat Kristen Connoly (The Happening), Fran Kranz (The Village) och Richard Jenkins (Let Me In).

Handling: Ett gäng ungdomar ska tillbringa helgen i en stuga i skogen, samtidigt får vi följa ett gäng forskare i ett laboratorium. Hur hänger det här ihop egentligen?

Underhållande film, som visar respekt för flera gamla klassiker.

2½ / 5

//Wilke

Inga kommentarer: