måndag 3 juni 2019

Planet Terror (2007)



Planet Terror är en skräck-komedi-thriller från 2007 regisserad av Robert Rodriguez (From Dusk Till Dawn). I rollerna synd en hel drös med kända ansikten, bland annat Naveen Andrews (för mig känd som "Sayid" i tv-serien Lost), effektlegenden Tom Savini (Dawn of the Dead), Bruce Willis (12 Monkeys), Quentin Tarantino (Kill Bill) och Rose McGowan (Death Proof).

Handling: Zombieapokalypsen är igång efter att ett kemiskt vapen blivit utsläppt. Ett gäng mer eller mindre galna karaktärer måste stoppa epidemin och de som ligger bakom den.

Planet Terror är snyggt filmad, men den är inte riktigt min typ av film. Även om jag uppskattar skådespelarnas insatser så har filmen för lite handling och för mycket action för min smak. Jag är en sån där tråkig jävel som tycker storyn, i de flesta fall, är viktigare än själva effekterna, speciellt när effekterna inte är praktiska och istället CGI-animerade.

2½ / 5

//Wilke



Inga kommentarer: